.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی دفتر نخبگان در مازندران

در مراسمي با حضور معاون استاندار مازندران ، رییس سازمان آموزش و پرورش ، موحدی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و منابع انسانی مازندران و جمعی از مسئولان و تلاشگران عرصه ی فرهنگ استان 61پژوهشگر و مولف برترمازندران معرفی شدند .

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان مازندران مهندس احمد جمشیدی معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار مازندران در آیین تجلیل از معلمان پژوهشگرو مولف برتر با بیان این که برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات برعهده دفتر آموزش و پژوهش است، افزود: وظیفه استانداری ایجاد هماهنگی و فراهم آوردن بستر مناسب برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم و نظارت بر نحوه انتخاب پژوهشگران است.

وی افزود : استانداری مازندران در شمار اولین استان کشور بود که با همکاری دانشگاه صنعتی بابل سند جامع توسعه فناوری نانو در استان را تدوین نموده است، جمشیدی در همین ارتباط اظهار داشت: استانداری ضمن تعامل با مراکز تحقیقاتی بر حفظ ارتباط میان مراکز تحقیقاتی وجامعه وانجام تحقیقات کاربردی مورد نیاز دستگاههای اجرایی تاکید دارد.

جمشيدي گفت : به زودی دفتر نخبگان در مازندران راه اندازی می شود .

همچنین عبدالوحید فیاضی رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران در این آیین معلمان را معماران اصلی ساختار فکری و مولد دانش بشری خواند و افزود : دانش که بر بستر پژوهش و تفکر بنا نشده باشد، به غایت آسیب پذیر و سست بنیاد است .

وی افزود:در دنیای متغیر امروز باید به مقوله گسترش مفاهیم پژوهش توجه جدی داشته باشیم و ضرورت پژوهش در همه ارکان جامعه بشری حس می شود و پژوهش و تحقیق می تواند در ایجاد سبک جدید نقش بارزی را ایفا کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران با تاکید براینکه تحول بنیادی در آموزش و پرورش مدنظر مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: براساس این ضرورت آموزش و پرورش 90 جلسه در دولت نهم و دهم تشکیل داده که در زمینه امر تغییر و تحول و پژوهش نیز سندهایی تنظیم شده است.

فياضي افزود: هفته پژوهش تاکید روشنی براین مفهوم مهم است تا مراکز آموزشی بنا دانش را جز بر استوانه های پژوهشی برپا نکنند.

وی ادامه داد: مجریان آموزشی امروزه باید بیشتر از هر زمانی فضای پژوهشی را در مدارس و مراکز آموزشی وابسته زنده نمایند و بی شک با طرح چنین مفاهیم و ایجاد زمینه های پژوهشی در خورشان تعلیم و تربیت خواهیم توانست شورونشاط علمی و عملی را در آموزش و پرورش افزون کنیم .

رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران در پایان سخنانش گفت: برای اولین بار اقدام اعضای شورای تحقیقات که ترکیبی از استادان آموزش عالی و آموزش و پرورش است برای شناسایی معلمان مولف بوده ، معلمانی که کتاب تولید کردند و حاصل فکرشان را به جامعه عرضه کردند و هدف از این حرمت این بوده که اعلام کنیم هر فردی که د راه فرهنگ تحقیق ، مطالعه و تالیف گام برمی دارد مورد توجه و حمایت آموزش و پرورش قرار می گیرد.

در ادامه مراسم منیره موحدی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش مازندران گفت: فعالیتهای پژوهشی یکی از محورهای اصلی توسعه و منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید است .

وی اظهار داشت: پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق های تازه بری آیندگان است.

فياضي ادامه داد: پژوهش های کاربردی در حل مسایل جاری در کوتاه مدت مفید هستند اما پژوهش های بنیادی به توسعه و تعمیق مبانی علون مختلف کمک می کند .

وی ادامه داد: سه عامل سخت افزار ، امکانات و نیروی انسانی در توسعه پژوهش موثر است .

و معاون پژوهش ، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش مازندران در پایان سخنانش گفت: از زمان شروع بکار دوازدهمین برنامه معلم پژوهنده در استان در حدود 2 هزار و 780 طرح به دبیر خانه ارسال شده که پس از ارزیابی توسط داوران 51 طرح برگزیده و به پژوهشکده تعلیم و تربیت کشور ارسال گردید. موحدی اذعان داشت: براساس اعلام نهایی نتایج داوری، یک طرح خائز رتبه برتر کشوری و 3 طرح رتبه برتر استانی را کسب کرده اند و فراخوان اولین جشنواره کتاب برتر در حدود 150 جلد کتاب که تالیف آن مربوط به دو سال اخیر می باشد به دبیرخانه ارسال شد که در پایان 10 نفر از فرهنگیان بعنوان مولفین برتر کتاب انتخاب شدند.

در ادامه مراسم دکتر حسن عباسی استاد دانشگاه گفت: سطح علمی در کشور از نظر کمی به طرز چشمگیری ارتقاء یافته است و اینک باید براساس مسجد محوری با نگاه دین، قرآن و ایمان سطح کیفی جامعه را به جایکاه بالا برسانیم.

در پایان از 61پژوهشگر برگزیده و مولف برترآموزش و پرورش مازندران با اهدا ی لوح و هدایایی تجلیل شد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.